Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Afrovision

Πρωτοδημοσιεύθηκε στο mauve.forumer.com στις 21/05/2006

Είναι γνωστό ότι όταν σε μία κινηματογραφική ταινία, ή θεατρική παράσταση, παίζουν παιδιά και σκυλιά, την "κλέβουν" από τους πρωταγωνιστές.

Κάτι παρόμοιο συνέβη και στην φετεινή 51η Eurovision μόνο που τον ρόλο των παιδιών και των σκυλιών τον έπαιξαν τα LED panels του σκηνικού.

Tο πολύ δυνατό αυτό μέσο για την οπτικοποίηση εκδηλώσεων (μιά οικογένεια ολόκληρη είναι, δεν είναι μόνο τα panels) τα είδα φέτος στην ετήσια πανευρωπαική συνάντηση των αντιπροσώπων της Barco, που φέτος έγινε στη χώρα μας, καλεσμένος από την εδώ αντιπροσωπεία Telmaco.

Δυναμίτης σκέτος.

Οι δυναμίτες όμως θέλουν και προσοχή γιατί μπορεί να σου σκάσουν στα χέρια.

Ετσι κάπως την πάτησε η σκηνογραφία του διαγωνισμού που τα χρησιμοποίησε με το τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Δεν ξέρω ποιός έχει τα credits του σκηνικού, αλλά στο μυαλό μου έρχεται κάποιος "στερημένος" καλλιτέχνης που του δίνεται budget όσο θέλει και πέφτει εύκολα στην παγίδα της υπερβολής.

-Ολο με LEDs θα γίνει τον φαντάζομαι να λέει.
- Όλα, πάτημα και ρίχτι, γιά να μπορώ να την δουλέψω και σαν μία ενιαία επιφάνεια.
- Και που είσατε, δώστε κλίση προς τα εμπρός στις κερκίδες για να γράφει και από χαμηλά.

Και απήλθε ευχαριστημένος.

'Εφτασε μετά ο Διευθυντής φωτογραφίας και τα βρήκε φωτισμένα!!!

Τι φώτα να κάνει ο άνθρωπος όταν όλες αυτές οι επιφάνειες είχαν λαμπρότητα παραπάνω από όλα τα φώτα που μπορούσε να βάλει.

Για να γράφει στις κάμερες και κάτι άλλο εκτός από τις κερκίδες έριξε και αυτός τους προβολείς του φόντου κατευθείαν στις κάμερες, έγραψε "star filter" στη κάμερα του γενικού και σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει κανόνια γιά κόντρες.
Αλλα αντιεροπορικά του είπαν, δεν προλάβαιναν να του φέρουν.
Αυτά που είχαν εκεί ήταν γι' αλλού.

Και οι πρωταγωνιστές ; Οι τραγουδιστές, οι χορευτές ;

Σ' αυτούς έπρεπε ή να τους φορέσει καπελάκια μ' ενσωματωμένο frezzo light ή να τους βγάλει νυχτερινούς.

Τελικά έκλεινε προς το δεύτερο μιάς και φέτος γιορτάζουμε τα 33 χρόνια από το
"La nuit americaine" του Φρ. Τρυφώ.

Καθόμουνα και έβλεπα το πρόγραμμα με την γυναίκα μου και τις δύο κόρες μου.
Συνέχεια άκουγα το ίδιο σχόλιο από τις μικρές :

- Και αυτή ξεχάστηκε στο solarium

Προσπαθούσα να τους εξηγήσω ότι δεν ήσαν τόσο ηλιοκαμμένες όσο φαινόντουσαν αλλά ότι οι κάμερες είχαν κλειστό διάφραγμα για να μην "καεί" το background.

Δεν επείθοντο με τίποτα.

-Δεν την βλέπεις πόσο μαύρη είναι ;
-Αμ και ο άλλος, καλά όλοι μαύροι είναι στο Ισραήλ ;

Που και που έβλεπα μερικές ηρωικές προσπάθειες ν' ανοίξει το διάφραγμα σε πολύ κοντινά πλάνα, αλλά εκεί τα πράγματα γινόντουσαν χειρότερα.

Που να δουλέψουν οι κόντρες ;

Κολλημένος ο καλλιτέχνης σαν χαλκομανία στο background.

Καλύτερα να βλέπεις τους βορειοευρωπαίους με flesh tone Αιθίoπος (εξ ού και ο τίτλος), παρά σαν να τους έχει πατήσει ο οδοστρωτήρας του Μίκυ Μάους.

Κουραστικό, πολύ κουραστικό το να προσπαθείς να παρακολουθήσεις το πρόγραμμα επί σκηνής και να χορεύει από πίσω ένα απέραντο "τρεχαντήρι".

Και εκεί που περίμενες να πάρεις μία οπτική ανάσα από τις καρτποστάλ, για ν' αντέξεις το επόμενο τεστ αντοχής στο φωτορυθμικό, έβλεπες το ξεπέταγμα που είχε πέσει και έλεγες :

πάμε καλύτερα πάλι πίσω στο ζωντανό.

Και ήρθε και ή ώρα της ελληνικής συμμετοχής.

Εδώ βρέθηκε κάποιος χριστιανός και είπε :

-Σβήστα τα γαμημένα

Σωστά, αλλά δεν παρατήρησε ότι έτσι έμεινε χωρίς background.
Ηρθε μετά και ο άλλος και πήρε και το πάτωμα με τους καπνούς του και έμεινε η Αννούλα να τραγουδάει σ' ένα σύννεφο με φόντο το αχανές διάστημα λουσμένη στο Σεληνόφως.

Φαίνεται μόνο μπλε ζελατίνες δικαιολογούσε η παραγωγή με όλο αυτό το φαντασμαγορικό λούνα παρκ-υπερθέαμα του σκηνικού.

Ευκαιρία όμως να δείξουμε ότι εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε πιό άσπρο δέρμα από τους βορειοευρωπαίους.

Ανοιξε λοιπόν το διάφραγμα και είδαμε άσπρη (προς το ιώδες) μέρα.

Ασπρόμαυρο το πλάνο, της φορέσανε και ένα ασπρόμαυρο Γκωτιέ για να δένει.

Αν δεν είχε κάνει φρέσκιες ανταύγιες στα μαλιά της θα έλεγα την χάσανε την chrominance.

Βέβαια, απουσία σκηνικού και με τα μπλέ φώτα μάλλον η έλευση των λυκανθρώπων προοιωνίζετο παρά η ανάδειξη του πάθους της (υποτιθέμενης) ερωτικής αυτής μπαλάντας.

Αυτά μέχρι τη μέση του τραγουδιού γιατί στη συνέχεια όταν όπως φαίνεται σεληνιάσθηκε η τραγουδίστρια και άρχισε να χτυπιέται κάτω, ο Δίας που την ψιλογουστάριζε άστραψε τους κεραυνούς του :

Peak white, οι ανεμιστήρες στο full μην καούν τα drivers, οι γεννήτριες συγχρονισμένες έτοιμες για change-over γιατί μπορεί να μην αντέξει το φορτίο η παροχή της ΔΕΗ, και όσων ψηφιακών κυκλωμάτων δεν δούλευε το video limitter τα error led indicators άρχισαν να χορεύουν στο ρυθμό του τραγουδιού.

Τελικά τα "τερατα" οι Φιλανδοί πιό "ζεστοί" βγήκαν από την Αννούλα.


Συμπεράσματα :

α) Δεν αρκούν τα μεταξωτά βρακιά, χρειάζονται και ξέρετε τι ....

β) Το "όποιος έχει πολύ πιπέρι (προυπολογισμό) βάζει και στα λάχανα" δεν αποτελεί από μόνο του συστατικό επιτυχίας.